Как шведската стена за бебета и подрастващи развива пълния потенциал на детето?
В самото началo, още при своето рождение, децата започват да се развиват и учат чрез сензомоториката си. Много учени, като Жан Пиаже, са изследвали ранното детско развитие и единодушно се съгласяват, че в първите си години децата се развиват благодарение на усещанията, които изживяват – вкус, картина, звук, допир. Още от първия ден, малкото човече смело се хваща за пръста ви и се опитва да го вкуси.
Според Жан Пиаже в “Теория за когнитивното развитие”, развитието на човека се обособява в четири етапа – “Сензорно двигателен” етап – от рождението до 2-годишна възраст; “Предоперативен етап” – от 2 до 7 години; етап “Конкретни операции” – от 7 до 11 години и етап на “Формални операции” – от 11 години до края на живота ни. Донякъде имената на самите етапи ни подсказват кои характеристики са водещи за развитието на човешкия интелект в съответния етап, но фактът, че започваме със сензорната моторика, ни води към мисълта, че тя остава градивна за развитието на човешкия интелект през целия ни живот.
Дори можем да открием доказателства, че психомоториката е един от най-добрите методи за учене, водещи до 100% успеваемост в усвояването на нови знания и оптималното развитие на морално волевите качества на детската личност. Бернар Окутюрие е съвременен психолог, който започва кариерата си като учител по физическо възпитание и в практиката си установява, че двигателните активности увеличават когнитивните умения на децата, както и причините за някои детски затруднения се коренят в емоционални дисфункции и релационно поведение.
В този ред на мисли, разглеждайки трудовете на видни психолози и педагози, допринесли за новаторска практика и течение при отглеждането на децата от ранна до зряла възраст, можем само да заключим, че мисълта на Аристотел “Движението е живот, а животът е движение!” – абсолютно може да се перефразира с думите “Движението е възпитателен опит, а възпитателното преживяване е движение!”.
За да помогнем на малките човечета да се развиват и учат чрез играта, наша отговорност е да предоставим една добре подредена и обезопасена среда с необходимите дидактични средства. Мария Монтесори, основател на метода “Монтесори”, препоръчва дидактичните средства не само да са пригодени според възрастовите особености на децата, но и да са от естествени материали (дърво, текстил и др.).
Ето защо днес ще разгледаме едно уникално предложение, подходящо както за вашия дом, така и за вашата градина.
Шведска стена за бебета и подрастващи е едно много интересно средство, което позволява игрите да бъдат разнообразни и изпълнени с приключенски вълнения. Тя може да се модифицира и променя трудността си, като се променя наклона и дължината й, добавят се различни допълнителни уреди.
Шведската стена за бебета и подрастващи е такова дидактично средство, което развива пълния потенциал на детето, защото не е фокусирана над една определена зона или умение. Шведската стена подпомага развитието на цялото тяло, като развива всички физиологични качества – сила, издръжливост, ловкост, бързина. При най-малките подпомага развитието на фината моторика на ръцете, което на по-късен етап улеснява формирането и развитието на двигателния навик за писане с химикал или рисуване с молив. Това става чрез подобряването на различните захвати с ръка на стената. Развива раменния пояс, което предотвратява различните гръбначни изкривявания. А в днешно време, за съжаление, заседналият начин на живот все повече се вижда и при децата, както и наднормено тегло или деформации в опорно двигателната система. Развиват се коремните мускули, краката – изобщо цялото тяло. И както вече споменахме, когато тялото се развива се подобряват и когнитивните умения на всеки индивид от най-ранна до най-зряла възраст. Ето защо се наблюдава формиране и развитие на следните морално волеви качества – отговорност към безопасността, увереност, креативност в решаването на проблеми, упоритост, самостоятелност, енергичност и здравословни навици за живот.
С нашите продукти ние успяваме да съчетаем всички тези варианти, създавайки подходяща среда и разнообразие на движение.
Разгледайте ги или се свържете с нашия екип чрез телефон или и-мейл, за да предложим най-подходящото спрямо вашите нужди – възраст, опит на детето, пространство, бюджет, времеви диапазон на ползване, индивидуалнен дизайн и др.